
BioTechUSA wordt de officiële internationale sportvoedingspartner van FC Barcelona
BioTechUSA wordt de officiële internationale sportvoedingspartner van FC Barcelona
BioTechUSA heeft een meerjarige en unieke samenwerking in de regio en de markt afgesloten met een van 's werelds meest prestigieuze sportclubs, FC Barcelona, die ook een van de grootste supportersgroepen ter wereld heeft. In het kader van dit langetermijnpartnerschap zal onze groep het mannen- en vrouwenteam van het eerste elftal van FC Barcelona voorzien van sportvoedingssupplementen, variërend van eiwitten, vitamines tot producten die het herstel ondersteunen, samen met de bijbehorende voedingswetenschappelijke kennis. Het plan is om bepaalde elementen van de Barcelona-methodologie over te dragen aan de experts die werkzaam zijn in de Hongaarse topsport.
FC Barcelona, een van de populairste clubs ter wereld, en de BioTechUSA-groep hebben een partnerschapsovereenkomst getekend. In het kader van deze samenwerking is het Hongaars eigendom zijnde bedrijf de nieuwe wereldwijde sportvoedingspartner van het Catalaanse team geworden, dat de komende jaren de topspelers van de club zal voorzien van producten van wereldklasse en zo zal bijdragen aan het verdere sportieve succes van deze prestigieuze ploeg.
Het belang van sportvoedingssupplementen is onbetwistbaar in topsport
"Een kwalitatief, goed doordacht dieet en bijbehorende voedingssupplementen zijn een van de belangrijkste elementen in de voorbereiding van onze spelers. De samenwerking met BioTechUSA garandeert dat we ook op dit gebied aan de top kunnen meedingen. Met deze overeenkomst sluit niet alleen een van de toonaangevende bedrijven in de sector zich aan bij onze club, maar krijgen we ook de kans om de capaciteiten van onze spelers naar een nieuw niveau te tillen," zei Juli Guiu, vicevoorzitter marketing bij FC Barcelona, over de samenwerking.
"FC Barcelona kiest zijn wereldwijde partners uiterst zorgvuldig, wat niet verwonderlijk is, aangezien er geen merk ter wereld is dat geen partnerschap wil aangaan met een iconische club die op elk punt van de aarde bekend is en een supportersbasis van tientallen miljoenen heeft. Daarom zijn we zeer verheugd dat de premium kwaliteit van onze producten en de knowhow die we in huis hebben, de verwachtingen van de experts van het Catalaanse team ver hebben overtroffen," zei Bálint Lévai, CEO en mede-eigenaar van de BioTechUSA-groep, bij de ondertekening van de samenwerking. Hij voegde eraan toe: "Al in de vroege fase van de onderhandelingen voelden we dat onze waarden en overtuigingen overeenkomen, en we zijn ervan overtuigd dat we een zeer succesvolle periode tegemoet gaan. We hopen ook dat onze 30 jaar aan expertise in de ontwikkeling en productie van voedingssupplementen de topsporters van een van de grootste en populairste teams ter wereld de komende jaren kan helpen om verdere sportieve successen te behalen."
De methodologie van Barcelona verhuist ook naar Hongarije
Het partnerschap strekt zich ook uit tot onderzoek, onderwijs en kennisoverdracht. In dit kader zullen de twee merken elk jaar gezamenlijk een openbaar toegankelijke studie publiceren, waarin de effecten van bepaalde voedingssupplementen van de BioTechUSA-groep op sportprestaties worden geëvalueerd, aangevuld met de deskundige opinies van de experts en medische staf van de Catalaanse sportclub. Daarnaast zullen de partijen, met deelname van de experts van de Catalaanse club, via een reeks lezingen de Barcelona-methodologie naar Hongaarse topsportprofessionals brengen, aangevuld met de sportvoedingsspecialisten van BioTechUSA.
Landelijke geïntegreerde campagne in september ter aankondiging van het wereldwijde partnerschap
Ter gelegenheid van de officiële aankondiging van het wereldwijde partnerschap lanceren we een geïntegreerde campagne die de gehele maand september beslaat en in Hongarije zichtbaar zal zijn op gebouwen, billboards, citylights, in de etalages van onze winkels, op sociale media, in PR, op onze bedrijfscommunicatieplatformen en andere online kanalen. De campagne zal in oktober worden voortgezet in een van onze belangrijkste exportmarkten, Slowakije.
De campagnebeelden tonen vier spelers van FC Barcelona: Gavi (Pablo Martín Páez Gavira), Pedri (Pedro González López), Robert Lewandowski en Frenkie De Jong. Deze spelers inspireren en motiveren met hun wereldklasse prestaties en verhalen – in lijn met de missie van de BioTechUSA-groep – en zijn sleutelspelers van het eerste team van de Catalaanse club. Het concept en het grafische ontwerp zijn volledig ontwikkeld door de interne teams van de BioTechUSA-groep.
Daarnaast hebben we als onderdeel van de PR-campagne een select groepje journalisten uit de belangrijkste Hongaarse media uitgenodigd naar Barcelona op de dag van de ondertekening van ons partnerschap. De pers kreeg een dag vol activiteiten aangeboden, waaronder een bezoek aan het museum dat 125 jaar geschiedenis van de club toont, een rondleiding door het trainingscentrum en als afsluiting het live bijwonen van de competitiewedstrijd tussen FC Barcelona en Real Valladolid.